Çocukluğumuzun vazgeçilmez bir tadıdır pamuk şeker, kocaman bir bulut kütlesi olarak karşımızda yerini almaktadırlar. Severek yemeyen sanıyoruz ki yoktur. Hatta birçok kişi pamuk şeker dendiğinde hemen olsa da yesek demeye başlamaktalar.
Çocukluğumuzun ve çocuklarımızın vazgeçilmezidir pamuk şekerler. Tabii bunları yapan pamuk şekercileri de gördüğümüz anda yaşadığımız sevinç bir başkadır. Pamuk şekerler bakkal raflarında naylon poşetler içinde ve kutularda satılmaya başlanıldı. Ayrıca organizasyon şirketleri de sıcak sunum olarak karşımıza çıkmaktalar. Artık eskisi gibi pamuk şekerciler gelecek diye beklememize gerek kalmıyor.
Şunu belirtmek isteriz ki sokak satıcıları daha eğlenceli geliyordu bize; özlemle onları bekliyorduk. Haftanın belirli günlerinde geliyorlar ve pamuk şeker diye bağırıyorlardı. Pamuk şekercinin başına toplanıyorduk anında. Hemen başlıyordu pamuk şeker makineleri çalışmaya ve gözümüzün önünde kocaman pamuklar oluşuyordu. O duygu çok güzeldi. Gerçi şimdiki çocuklar da aynı duyguları yaşayacak ortamlar bulmakta hiç zorluk çekmiyor.
Pamuk şekerin malzemesi çok basit fakat evlerde yapma imkanımız makinesi olmayınca bulunmamakta. Pamuk şeker makineleri bulunmaktadır. Bu makineler sayesinde toz şekerin ısıtılarak hava yardımı ile pamuk ipliği şekline dönüştürülmesi ile yapılıyor.
Pamuk şekerin tarihi çok eskilere dayanmaktadır. Ama pamuk şekerciler şimdiki makineler olmadan nasıl pamuk şekeri yapıyorlardı bilmiyoruz. Şuandaki pamuk şekerciler rengarenk pamuk şekerler yapmaktalar. En çok rağbet göreni pembe pamuk şeker olsa da diğer renkler de hemen ilgi alanımıza girmektedir. Hatta bazı pamuk şekerleri aromalı olarak da yapılmaktadır.
Kocaman bir pamuk şekeri yiyen çocukları izlemekten daha zevkli bir şey olamaz. Çocuklar yemeye çalıştıkları pamuk şekerleri ile öyle bir mücadele ederler ki siz de izlemekten kendinizi alamazsınız. Adeta o anlarda kendinizden geçersiniz. Tabii çocukluğumuzun muhteşem tatlarından biri olan pamuk şekerleri sadece çocuklar mı görünce neşe içinde kalıyor derseniz hemen cevap verelim; kesinlikle hayır. Pamuk şekercileri büyükler de gördükleri zaman kendilerinden geçiyorlar ve hemen tatlarına bakmak için sabırsızlanıyorlar.
Doğal olarak, her zaman eğlenmenin tadını çıkarmak lazım. Siz de bir pamuk şekerciye denk gelirseniz eğer hemen alın ve şöyle bir mutluluk yolculuğu yapın. Çocukluğunuzun güzel anılarında turlayın…
[mc4wp_form id=6322]

Aklıma birden bir anım geldi bizim sokaktaki pamuk şekerci gördüğü her çocuğa “sor bakayım annene,babana sana pamuk şeker alacaklar mıymış” derdi.Bu soru ile gelen çocuklarına ise çok azı hayır diyordu 🙂 adamda iyi kazanıyordu
işte bu bizim kültürümüzde yer bulan bir özellik benim çocukluğumda bile vardı
Pikachu bile Pamuk Şeker yiyorsa biz yemeği sevmiyoruz diyebilir miyiz.Şaka bir yana her yaz yazlıkta hiç kaçırmam
sonbaharda ve kış aylarında çocukluğumuzdan beri var olan pamuk şeker kışın üretilmekte yazın sıcaklarda dayanmadığı için çok az üretim yapılabilmektedir
Küçükken az yemedik pamuk şekerden. Kocaman ama içi boş gibi bir şey 😀
Pamuk şekerin rengi tadı olsun ilgimi hep çekmiştir 😀
Sokaklarda satılan genel tatlılardandır. Genelde kartalların bagajında yapılır 😀
pamuk şekeri sevmeyen cocuk görmedim hammaddesi şeker olan bu ürünün görüntüsü çocukları cezbediyor.
çokcukluğumun rengi ve vazgeçilmezi pamuk şeker. bizim ordan yaşlı bir ton ton amca vardır haftanın belirli günü gelir çocuklara pamuk şeker satardı ne güzel günlerdi ya nostalji çok harikaydı.
küçükken çok yerdik amcalar yaparlardı toz atardı dönerdi orada bir şey olurdu pamuk şeker
Yazıyı okuyunca şu şarkı aklıma geldi nedense “Hangimiz sevmedik..Çılgınlar gibi!”
pamuk şeker sevilmezmi
çocuklarımız çok seviyor pamuk şekerin önünden gecmeye gör yapışı veriyorlar.
bu pamuk şekerlerin bir mavisi birde pembesi var bilirim. Ama en çok tercih edilen pembe nedense daha hoş
Pamuk şeker yenmezmi ya gerçi izmirde iken yemiyorum ne hikmetse yazlıkta iken canım çekiyor
Pamuk şekerlerin rengi bile tatlı bir şey olduğuna kanıttır aslında. Masum ve güzel gözüküyorlar.
özell,kle kış aylarında çokca rastladığımız pamuk şekeri çocuklar çok seviyor
çucukluğumun vazgeçilmez şekeri pamuk şeker. O pamuk şekeri aldığımızda o kadar mutlu olurduk ki şimdiki yeni nesil bu tatları yaşayamıyor.
Pamuk şekercilik konusunda geçenlerde youtube de bi video seyretmiştim Sakarya Karasu ilçesiydi galiba sahilde bir dayı vardı pamuk şeker satan ama müthiş dil döküyor tam komediydi tavsiye ederim herkese o videoyu 🙂
günümüzde artık bu pamuk şekercilere nedense denk gelinmiyor eskiden çok vardı. herhalde zabıtalardan dolayıdır bu
günümüzde artık pek tercih edilen bir sanat olmasada özelliklede yaz aylarında sahil kesimlerinde sıkça gördüğümüz bir meslek ve şahsen severimde 🙂
eskilerde 90 larda falan okul önlerinde bu pamuk şekerciler çok vardı şuan pek yok gibi nedense
aslında pamuk şekeri her renk yapabilirsin ama genel olarak mavi ve pembe olarak gördük zamanında şuan hiç bir yerde göremiyorum
eskiler bu pamuk şekerleri çok iyi bilir küçükken çok yerdik büyünce de yedik lezzetli çok güzel bir tatlı
Küçükken her gördüğümde isterdim çok lezzetli geliyordu ama cidden sağlıksız. Son 5-6 yıl içinde hiç görmedim satanı.